22 Eylül 2013 Pazar

SALATALIK-PATATES SALATASI


         İlkbahar ve yaz mevsimlerinde pazarın tadı da bir başka oluyor.Yada ben yaz sebze ve meyvelerini daha çok sevdiğim için bana öyle geliyor.
Kışın havalar erken karardığı ve benim okuldan eve dönüşüm baya zor olduğunda ben gelene kadar pazar toplanmuş oluyor.Neyse ki marketler var kışın imdadıma koşan.Ama burdaki marketlerde bir garip alacağım sebze ve meyveye dokundurmuyorlar.Pazar desen ayrı bir macera ürünlerin üzerlerinde fiyat kartı yok.
-Amca bamyanın kilosu kaça?
Amca önce bizi baştan aşağı süzüyor,kafasında bir para biçiyor,tabi yabancı olduğumuzu da anlıyor(yerliysen fiyat başka yabancıysan başka)
-10 tl diye cevabı yapıştırıyor(ahh memleketim ahhh)
        Neyse ki marketlerde tek sorun alacağın şeye dokunamamak,fiyatlar ayakkabı markana yada kıyafetine göre değişmiyor.
Kafanızı pazar muhabbetiyle şişirdim biraz doluyum da bu konuda.Neyse pazar market karışımı dolapta salatalıklar birikmiş bozulmaya başlamıştı.Evdeki fazlalıkları değerlendirmekte üstüme yoktur.Bu yiyecek.kağıt,ip,kumaş,keçe.....her şey olabilir.Tabi ki sizin salatalıklar fazlalık olmadan :-) da bu salatayı deneyebilirsiniz.Çok pratik ve 2-3 gün dolapta saklanabilir
MALZEMELER
5 adet orta boy salatalık(sayısı kişiye göre değişebilir)
3 adet orta boy patates
yoğur
sarımsak
mayonez
tuz 
yağ


    Yapılışı;patatesler haşlanırken,salatalıkları alacalı şekilde soyup rendeliyoruz.Salatalıkların suyunu iyice sıkıp karıştıracağımız kabın içine alıyoruz.Aman haaa!salatalıkların suyunu sakın dökmeyin.Buz kalıplarına doldurup dondurucuya atın.Cildinizi temizlemek için bire bir.Salatalığın cildi güzelleştirdiğini bilmeyen yoktur,buzun etkisiyle de birleşince..




       Haşlanmış patatesleri de soyup rendeliyoruz.Soğuduktan sonra salatalık,patates,tuz,yağ,göz kararı yoğurt ve mayonezi ekleyip sunuma hazır hale getiriyoruz.





                                                      AFİYET OLSUN!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder