9 Eylül 2013 Pazartesi

KADAYIFLI MUHALLEBİ-MUHALLEBİLİ KADAYIF

Çok sevdiğim bir tatlıdır kendisi ,bugün yapayım yarın yapayım derken kısmet bu güneymiş, malum bizim burası küçük bir yer öyle canımın her istediği anda  yaş kadayıf bulmak zor.(Ben bir keresinde kuru kadayıflada denedim yumuşaması biraz zaman alsa da gayet güzel oluyor)
MALZEMELER
*250 gr yaş tel kadayıf
*3 yemek kaşığı tereyağ
*yarım su bardağı şeker

MUHALLEBİSİ İÇİN;
*1 litre süt
*4 yemek kaşığı un
*3 yemek kaşığı mısır nişastası
*1 su bardağı şeker
*1 paket toz krem şanti
*1 paket vanilya(ben damla sakızlı vanilya kullandım daha hoş oluyor sanki)
YAPILIŞI
Yaş kadayıfı küçük küçük doğruyoruz, aman parmaklara dikkat.Geniş bir tencerede önce tereyağı eritip üzerine kadayıf ekleyip bir iki defa karıştırdıktan sonra şekeri de hoop atalım içine.
Daha bitmedi kadayıfları pembeleşinceye kadar şekerle beraber sürekli kavuralım.Rengi hoşunuza gittiğinde başka bir kaba soğuması için alalım.Amann haa sakın tencerede bırakmayın yoksa hala kavrulmaya devam eder.
Muhallebisini de artık yapalım;süt,un,nişasta,şekeri ekleyip orta ateşde sürekli kaynayana kadar karıştırın.Tencere size göz kırpmaya başlayınca(kaynayınca yani...:-)ocaktan alıp vanilya ve kremşantiyi toz olarak ekleyip karıştırın ,isterseniz mikserle de çırpabilirsiniz. Ilınması için biraz bekleyelim .




             Kızaran,kararan.pembeleşen artık sizin kadayıf ne renk olduysa..soğumuştur yapacağımız kabın zeminine eşit olacak şekilde yayalım.Genelde borcam kullanılıyor ama ben kelepçeli kek kalıbı tercih ettim.



       Bütün muhallebiyi kaba boşaltıp,tencerenin dibini sıyırmaya başlayabilirsiniz.:-)


Kalan kadayıfla da üzerini tamamen kaplayalım.Ben üzerine ince kıyılmış ceviz ekledim.


1-2 saat dolapta beklettikten sonra.... hımmmm  nefisss hadi gelinn yiyelim derdim ama ben bu tarifi ekleyene kadar hüpp sildik süpürdük.
1 porsiyonu sadece ve sadece 480 kalori...çok mu kiii bu 100 den büyük mü kii bu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder