1 Ağustos 2013 Perşembe

günün menüsü


                                 
                       Benim dün kiii menüm
                Bu sefer de 1 tarif yerine koca bir menüyü paylaşmak istedim.Yemekte ne mi var?
                    * bezelye çorbası
                    *yufka içinde tavuk sote
                    *erişteli bulgur pilavı
                    *kule eşliğinde közlenmiş biber
                     *dondurmali irmik helvası
          Bu kadar yeter di mi artık tarife geçiyimmmm

                                      BEZELYE ÇORBASI
           Sizde benim gibi ilk duyduğunuzda bezelyenin çorbası mı olurmuş diye düşünmüş olabilirsiniz.Bende takip ettiğim bir blogda görmüştüm kendime göre ölçülerde değişiklik yaparak denedim sonuç;Ben beğendim (bezelye ile hiç aram yokken)

MALZEMELER:1 su bardağı ayıklanmış bezelye
                              1 orta boy soğan
                              1 orta boy patates
                        1 su bardağından 2 parmakçık az süt
                                sıvıyağ ,su ,tuz,karabiber
        Yapılışı:patates ve soğanı küçük küçük doğradıktan sonra yag da 2 dakkika kavurup bezelye ekledikten sonra 3 su bardağı suyla beraber sebzeler yumuşayana kadar pişirdim.Daha sonra blandırdan
büyük parça kalmayana kadar geçirdim.Tekrar ocakta sütü ekleyip kaynattım koyu geldiyse su isteğe bağlı ekleyebilirsiniz.Tuz karabiber biraaz naneyi de ekledikten içilmeye hazır.
                                    AFİYET OLSUN!






                                          Erişteli Bulgur Pilavı

             Kalorisi az olduğu için genelde bulgur pilavı tüketmeye dikkat ederim.Ve kafama ne yatarsa içine onu koyarım bu seferde erişte ve mısır koymayı tercih etiim.







                                     YUFKALI TAVUK SOTE

           Malzemeler:
                 * 4 adet tavuk incik (biz 2 kişi olduğumuz için bize yetti siz kişi sayısına göre arttırabilirsiniz,göğüs eti seviyorsanız da bonfile yerine kullanabilirsiniz)
                *1 adet orta boy soğan
                *1 adet kırmızı  1 adet çarliston biber
                 *istenilen kadar mısır ve bezelye
                *tuz ,karabiber (ben tavukta en çok sevdiğim baharat köriyi de ekledim)
                 *2 adet yufka
                 * az miktarda yoğurt
                 *1 adet yumurtanın sarısı
                 *dilimlenmiş kaşar
        Yapılışı: soğan biber ve tavuğu yağda iyice kavurduktan sonra
mısır ve bezelyeyi  baharatı ekleyip sotelemeye bırakıyoruz.
                    Diğer taraftan yufkamızı yaydıktan sonra ilk katına yoğurt sürüyoruz yoğurdun kolay sürülmesi için içine göz kararı yag ekledim.Daha sonra ikinci yufkayı da üzerine koyup 4 eşit parçaya bölüyoruz.

                 Tabağın içine  kesilmiş yufkaları koyduktan sonra soteyi ekleyip bohça haline getiriyoruz.
        
        Üzerine yumurta sarısını da sürüp fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz.Piştikten sonra üzerine kaşarı ekleyip erittikten sonra servis yapabilirsiniz.

                           

                                        AFİYET OLSUN!







                          KÖZLENMİŞ BİBER SALATASI

               Dondurucuma daha önce  közleyipte koyduğum biberleri yoğurt ceviz ve baharatla karıştırdıktan sonra daha önce görmüş olduğum kuleyle :-) farklı bir servis yapmak istedim.








                                        SON OLARAK
                             DONDURMALI İRMİK HELVASI
MALZEMELER:2 su bardağı irmik
                            1 su bardağı toz şeker
                             1 su bardağı su
                            1 su bardağı süt  
                            1 çay bardağı sıvı yap
                            dolmalık fıstık,tarçın
  Yapılışı:İrmiği tencerede sıvıyağ ile koyulaşana kadar kavurun.Şekeri ekleyip kavurmaya devam edip su süt ve fıstığı ekleyip su çekene kadar pişirin.






        Helvayı kabın içine çanak oluşturacak şekilde koyun



                                           
           Dondurmayı ekledikten sonra   yine helvayla dondurmayı kapatın  (dondurmayı içine saklamış olduk)











             Benden bu günlük bu kadar yeni menülerde görüşmek üzere.
              (televizyon programı gibi oldu amaa)












2 yorum:

  1. Hepsi çok güzel görünüyor, ama ben en çok dondurmalı helvaya bayıldım, sıcaklardan olsa gerek:) üşenmediğim bir gün yapmayı da düşünüyorum ayrıca, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. TEŞEKKÜR EDERM GERÇEKTEN SICAKLARDA HARİKA BİR TATLI MUTLAKA DENEMELİSİNİZ

    YanıtlaSil