26 Ağustos 2013 Pazartesi

Kışa Hazırlık(hemde organik)


                  Evveeet benim için güzel bir yaz tatili bitmiş oldu umarım sizde güzel bir yaz geçirmişsinizdir.Güle güle yaz..seneye görüşürüz:-)
       Her mevsim gelirken  kendine özgü güzelliklerini getirmeyi ihmal etmiyor.Ama herkesin mutlaka sevdiği bir mevsim vardır.Benim mevsimim ise ilkbahar çünkü ne çok sıcağa ne de çok soğuğa dayanamıyorum.Bahar gelince her yer cıvıl cıvıl olmaya başlıyor,ağaçlar yeşil  elbiselerini  bizler gibi gardroplarından çıkarıyor.Doğa bir çok meyve ve sebzeyle uyanışa davet ediyor bizi.O ilk yenilen eriğin tadını tarif etmek mümkün mü?
           Artık her mevsimde her türlü sebze meyveye ulaşmak mümkün olsa da, mevsiminde ki tadı bulamadığımdan yola çıkarak..
Yıllarca annemden görüp,farketmeden öğrendiğim kış hazırlığına başlamış buldum kendimi.Hele ki birde organik takıntım olunca..Neyse ki ben şanslı olanlardanım babamın şirin bir hobi bahçesi var hepimize yetecek kadar ürün veriyor.Memleketten dönüşte dikiz aynasından biber,domates,patlıcan,kabak teyzeleri -amcaları görmek yüzümü tebessüm ettirmedi değil.Eşimin sürekli"Bizim orda patlıcan ,domates yok mu niye taşıyoruz ?"sorusuna karşılık annemle arabada boş bulduğumuz her aralığa organik sebzeleri sıkıştırdık:-)Artık pazarlarda hormonsuz yiyecek bulmak çok zor tadını geçtim,sağlığımıza verdiği zararları her gün televizyonlarda görüyoruz. Tabi ki her şeyi organik bulmam zor ama  elimden geldikçe dikkat ediyorum.Mevsimi dışında sebze meyve yemiyorum,hazır bal tereyağ almıyorum....gibi gibi Neyse bu kadar yeter kış hazırlığı için size ufak fikirler vermek istedim.



   Evet karsınızda biber dolmalarım. Biber dolmasını yaz kış yeriz, pişirdikten sonra derin dondurucuya koyuyorum işten yorgun geldiğin herhangi bir gün hopp çıkarıyorum ilk gün ki pişmiş tadıyla karşımda.Aşağıdaki aleti kullananınız vardır çok pratik,hemde biberlerin ağızlarını yırtmadan(bu alet yokken ben hep bi kaç tanesini mefta ediyordum)ve içini rahatlıkla koyulabilecek genişlikte açıyor.Temizleyip yıkayıp biraz kurumasını bekledikten sonra hoppp dondurucuya.Aranızda kurutup yapanlarda vardır onun lezzzeti de başka tabiki..











        
          Barbunya:hem yemeği hem salatası harika oluyor.



    Kabak;geçen yıl ilk defa denemiştim güzel olunca bu yılda koymak istedim,kışın salata çeşidi istediğinizde hemen elinizin altına çıkar dondurucudan,yağda sotele,üstüne sarımsak ,yoğurt ceviz,oldu mu misss?


İri iri doğradığım biberleri kışın ,domates -baharat -sarımsak ile kavurmak harika oluyor


     Közlenmiş haliyle mükemmel olsada bunu da deneyin derim,çok ufak olarak doğruyorum  1- 2 avuç kayup poşetliyorum haşlama falan yok.Kışın bulgur pilavının içinde,bazı salatalarda harika oluyor.


Cacık için kışın ortasında organikk salatalık,kokusu kaç ay geçse de  kalıyor.



TAZA FASULYE ama ayşe kadın olanından :-P 
Ayıklayıp,domates rendeledikten sonra rengi değişene kadar bir  süre kavurdum.Soğuduktan sonra poşetleyip doğruu dondurucuya.



Bamyaları ayıkladıktan sonra sirkeli suda rengi değişene kadar 10-15 dakika haşlıyorum.Soğuduktan sonra poşetleyebilirsiniz.



Patlıcanları közlemeyi bahane edip,piknik yapabilirsiniz sizde bizim gibi.Fırında da oluyor ama közlenmiş tadını tam vermiyor bence




Vedayı ,babamın  bahçesinden görünüşüyle heybetli tadıyla sevimli ürünleriyle yapayım.
Sağlık ve mutlulukla bir kış geçirmek dileğiyle.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder