16 Ekim 2013 Çarşamba

HAVUÇ ÇORBASI

     Çocukken yemek konusunda annemi çok üzmüşüm tabağın başında çok ağladığımı bilirim der hep canım benim.O yüzden yemeği sevmediğim gibi yapmayı da sevmezdim.Annemde mutfak işleri konusunda beni hiç zorlamadı takiii evlilik çanları çalmaya başlayana kadar.Bu iş böyle gitmez diyerekten elleri kolları sıvadım.O dönemlerde evi paylaştığımı canım ev arkadaşımın üzerinde denemelere başladım,ondan ve onun kuzeninden bir çok tarifler öğrendim. Vee bugünlere kadar geldim.
       Artık tabak başında mızmızlanan Pınar yerine yemek yemeği seven değişik tatlar denemek için çırpınan biri oldum çıktım.Bunda eşimin katkısı da büyük sigaraya bırakınca eşimin damak tadı da değişti.Yediğim yemeklerin tadını almaya başladım der hep.Bende onun bu zevkini her şekilde renklendirmek adına yeni şeyler denemeye devam ediyorum.
İşte bu çorbada yeni favorilerimden ;Sizlerde deneyin bakalım beğenecek misiniz?


MALZEMELER
*1 ADET HAVUÇ
*1 SU BARDAĞI TEL ŞEHRİYE
*1 ADET ORTA BOY SOĞAN
*1 ÇORBA KAŞIĞI TEREYAĞ
*1 ÇORBA KAŞIĞI UN
*6 SU BARDAĞI SU
*TUZ
*ET BULYON
*LİMON
 YAPIŞI:Tereyağı tencerede eritip üzerine küçük küçük doğranmış soğanları ekleyip pembeleşinceye kadar kavurun.Üzerine 1 kaşık unu ekleyip 1-2 dakika dakika daha karıştıralım.Daha sonra 6 su bardağı su ile havuçları tencereye ekleyelim.Kaynadıktan sonra tel şehriye ile et bulyonu  ekleyip pişene kadar bekleyelim.Servis ederken limon ve naneyi ekleyelim.
Afiyet Olsun!!1





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder