3 Nisan 2014 Perşembe

KONYA KAŞIK HELVA



                  Yine çok uzun bir aradan sonra çok pratik bir tatlıyla karşınızdayım.Bu tatlıyı bana komşum yapıp getirdiğinde nasıl bi kurabiye harika diyeeee kafamada kurup durmuştum..Gerçii ne kurabiye kadar sert ne de helva kadar yumuşaktı....bir anda kağıt kalemle komşum da buldum kendimi...meğersem ne kadar basitmiş..fırına falanda ihtiyaç yokmuş.Çat kapı misafire ve tatlı krizlerine çare....Hadi malzemelere geçelim
MALZEMELER
*2 su bardağı un
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 yemek kaşığı tereyağ
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 çay bardağı ceviz
*1 tatlı kaşığı tarçın
*1 paket vanilya
YAPILIŞI:
    Derin ufak bir tencerede 2 su bardağı unu hafif renk değiştirene kadar kavuralım.Başka bir tencerede ise 1 çay bardağı sıvı yağ ve 1 kaşık  tereyağı kızdıralım..Daha sonra unu ve yağı başka bir kapta birleştirdikten sonra üzerine 1 su bardağı pudra şekeri ,1 çay bardağı ceviz,1 paket vanilya, 1 tatlı kaşığı tarçını ekleyip tüm malzemeleri özümseyene kadar karıştıralım.Ben dondurma kaşığı yardımıyla şekil verdim hem şık duruyor hemde sayı olarak 16 17 tane çıkıyor.Karar sizin...

                                                   AFİYET OLSUN!!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder